Belle d'Opium Yves Saint Laurent

Jetem, wróciłam :) I jak to po urlopie - jestem szczęśliwsza, a świat wydaje się piękniejszy! Dlatego też postanowiłam opisać Wam dziś zapach, który według mnie zasługuje na miano Idealnego.




Belle d'Opium Yves Saint Laurenta to w dużym skrócie po prostu owocowy cukierek zawinięty w kadzidło. Różnica pomiędzy nim, a jego klasyczną wersją Opium jest potężna i nie należy doszukiwać się podobieństw. Są to według mnie dwa zupełnie różne zapachy i nie zgodzę się z opiniami, że dla osoby, która kocha klasyka wersja Belle jest nie do zniesienia. Ja lubię je obie i uważam, że nie ma co ich ze sobą porównywać, ponieważ każda z nich reprezentuje inny typ i rodzaj pachnideł.  

Belle d'Opium otwiera się egzotycznie i owocowo. Czuć początkowo skórkę z mandarynki wraz z miękką, dojrzałą brzoskwinią. Owoce subtelnie się nawzajem przepajają i ciężko je wyodrębnić. Stanowią jedność. Mamy jednak świadomość, że to nie kolejna wersja Escady czy innego typowo letniego zapachu, lecz silnie pobudzający, zmysłowy orient. Perfumy te bowiem choć są owocowe, to nie słodkie. Wszystko za sprawą tleniącego się kadzidła, które stawia zapach na piedestale bezpruderyjności i go oklaskuje. Jest on delikatny jak mgiełka, lecz oczywisty. Buduje napięcie, a wyłaniające się tuz obok akordy tuberozy działają uspokajająco i upajająco jednocześnie. Zapach staje się delikatny i nie gryzący, choć z grymasem. 

Dlaczego Belle d'Opium jest według mnie idealny? Ponieważ jego owocowe nuty nie są przesłodzone, lecz stonowane kadzidłem, a z drugiej strony oczywistą sprawą jest, że mamy do czynienia z orientem, choć zupełnie ograbionym z gorzkości i ciężkości. Pozwala to używać pachnidło zarówno latem, jak i zimą - dniem i w nocy. Tydzień temu nosiłam go idąc na plażę, dziś pachniałam nim "latając" po sklepach, a jutro będzie mi towarzyszył podczas randki w restauracji. Po prostu ideał!

Skład perfum:
gardenia, jaśmin, mandarynka, brzoskwinia, tytoń, kadzidło, lilia, biały pieprz, paczula, ambra, drewno sandałowe


8 komentarzy :

  1. Posiadam ...wolę jednakowoż klasykę...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest woda perfumowana ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja droga firma guerlain wprowdziła teraz limitowany zapach Terracotta Le Parfum co o nim sądzisz? Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie znam, ale jak będę mieć zdanie na ich temat, to niezwłocznie podzielę się swoją opinią :)

      Usuń
  4. Lubię, lubię bardziej niż klasyka, Belle jest słodsze

    OdpowiedzUsuń
  5. kupiłam dzięki Twojej recenzji i jestem bardzo zadowolona! w kolejce teraz CK Truth - już niuchane w Sephorze i się zakochałam. Świetny zapach na cieplejsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Cieszę, że zapach Ci się podoba :)

      Usuń