Perfumoholiczka na Koncercie Akademickiej Orkiestry Dętej w Katowicach

Dziś post troszkę z innej bajki. Postanowiłam podzielić się z Wami moimi emocjami przeżytymi na wczorajszym Koncercie Akademickiej Orkiestry Dętej. Koncert odbył się w Akademii Muzycznej im.Karola Szymanowskiego w Katowicach. Tematem przewodnim była muzyka filmowa, dyrygował KRZESIMIR DĘBSKI, którego nazwisko warto zapamiętać! Jest on bowiem wybitnym polskim kompozytorem, dyrygentem, skrzypkiem jazzowym, aranżerem i producentem muzycznym. Laureat licznych nagród polskich i zagranicznych. Jego muzyka pojawiała się w takich filmach, jak "Kingsajz", "Ogniem i mieczem", "W Pustyni i w Puszczy", czy "Bitwa Warszawska 1920". W dodatku jest przesympatycznym, obdarzonym niesamowitym poczuciem humoru i dystansu do siebie człowiekiem!





Na wczorajszym koncercie miałam przyjemność wysłuchania utworów stworzonych zarówno przez niego,  jak i innych kompozytorów. Emocje towarzyszące podczas słuchania "Summertime",  "El Cumbanchero", "Disney Festiwal", czy "Titanic Medley" były nie do opisania. Na zmianę miałam dreszcze, śmiałam się do siebie i się wzruszałam. Talent uczniów Akademii jest niepojęty. Muzyka w ich wykonaniu to balsam dla duszy. Poczucie humoru Pana Krzesimira Dębskiego natomiast sprawiło, że koncert nie był tylko przeżyciem duchowym, ale również dobrą zabawą. 


Najbardziej spodobała mi się muzyka z filmu "Bitwa Warszawska 1920", skomponowana przez Pana Dębskiego. Emanował z niej smutek, rozdarcie, strach, śmierć i miłość.. Filmu niestety nie widziałam, myślę jednak, że wkrótce uda mi się go zobaczyć.


Wstęp na Koncerty Akademickiej Orkiestry Dętej, Symfonicznej, czy Big Bandu jest bezpłatny, trzeba tylko wcześniej zaopatrzyć się w bilet, ponieważ ilość miejsc jest ograniczona. Jeśli koś z Was miałby możliwość uczestniczenia w nich, gorąco polecam!


13 komentarzy :

  1. Brakuje najważniejszej informacji! Jakie perfumy miałaś na tę okazję? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dobre pytanie! Pachniałam czymś nie do końca pasującym do okazji, ale na punkcie czego mam dosłownie bzika - Cavalli Nero Assoluto:)

      Usuń
  2. Pan Krzesimir, panem Krzesimirem, ale ja i tak najchętniej posłuchałabym i popatrzyła na jego syna Radzimira ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś i na jego koncert się wybiorę, będę mieć wtedy porównanie :)

      Usuń
    2. Radzimir jest utalentowany ale i bardzo malowniczy ;)

      Usuń
    3. jest po prostu niesamowicie przystojny ;) i tak w ogóle to zazdroszczę Ci tego koncertu, sama z chęcią bym się na jakiś wybrała, muszę poszukać czy coś w moim Toruniu się niedługo dzieje ;)

      Usuń
    4. Polecam, polecam! Szukaj po szkołach muzycznych :)

      Usuń
    5. No co Wy z tym Radzimirem macie :)

      Usuń
  3. Przez szacunek dla wcześniejszego dorobku Pana Hoffmana nie powiem, co myślę o wspomnianym filmie...Właściwie z całości obroniła się jedynie muzyka. A dęci mają pozytywną moc :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie czytałam z ciekawości opinie na temat "Bitwy..." i nie zbiera zbyt pochlebnych recenzji...a muzyka taka piękna!! W Akademii super są też chłopcy z Big Band Instytut Jazzu. Choć na co dzień nie słucham tego rodzaju muzyki, to ich wykonania wybitnie mi się podobają:)

      Usuń