"Zapach - niewidzialny kod"

Od 21 listopada do 19 stycznia 2014r. w Centrum Nauki Kopernik odbywać się będzie wystawa poświęcona aromatom i woniom pt. "Zapach - niewidzialny kod". Każdy, kto chciałby poznać tajniki powstawania perfum, zapoznać się z ich kulturą oraz historią, powinien się koniecznie na nią wybrać!

Na wystawie zobaczyć będzie można unikalne flakony, powąchać rzadko występujące w przyrodzie składniki perfum, zobaczyć stół perfumiarza obfitujący w olejki, aromaty, przyprawy itp., a także zachwycić się wystawą o tytule "Zapachowa Mapa Miast". Dowiecie się czym jest język "nasalo", kto wprowadził modę na perfumowane rękawiczki, jak pachnie strach oraz kastoreum, poznacie Wodę Królowej Węgier zwana larendogrą a także wiele ciekawostek oraz anegdot dotyczących zapachów. 

Bilety w cenie 25zł normalny oraz 16zł ulgowy.


14 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Wiadomo! I powiedz: warto? Bo jeśli tak, to się zmobilizuję i pojadę :)

      Usuń
    2. Pisząc uczciwie, moim zdaniem to zależy od stopnia perfumeryjnego wtajemniczenia. Jeśli jest się laikiem - warto. Jeśli jest się znawcą - nie. Bo ta wystawa to jednak wiedza podstawowa. Jedyne ciekawostki, które mogą zainteresować kogoś, kto siedzi w temacie to powietrze pachnące retro perfumami. Ale jest ich niewiele.

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie, o niektórych nazwach nigdy nie słyszałam...:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mhm, chciałabym o nich nie tylko posłuchać, ale też poczuć, popatrzeć, dotknąć......

      Usuń
  3. czytałam o tym w "Twoim Stylu", ciekawa rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz zauważyłam, że faktycznie też o tym piszą :)

      Usuń
  4. mam nadzieję, że uda mi się dotrzeć do warszawy przed końcem tej wystawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! I trzymam się tej nadziei kurczowo!

      Usuń
  5. Też chcę tam dotrzeć przed 19 stycznia. Szkoda tylko, że ominęła mnie Galilowa mini-konferencja. ;) Trudno ale na pewno uda się innym razem. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym chciała :) ale musiałabym całą Polskę przejechać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kurdę, tak żałuję, że o tym nie wiedziałam, taki rarytas pod nosem mnie ominal, może będzie powtórka, wiadomo cos?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na powtórkę raczej bym nie liczyła, ale podobne tego typu wydarzenia co jakiś czas się pojawiają :)

      Usuń